Tuesday 25 December 2012

MAID?? :/

Hey Assalamualaikum.. Good morning,, Good afternoon,, Good evening,, Good Night,, dan segala good yang ade laa!! okay Post Title kali ni pu kauorang dah tahuu,, Maid !! dan about maid!! hmm kauorang ade maid?? kau tanye aku balik ade maid ke ta?? gila kau adee!! ofcouse la aku takdee. Umi aku pun engineering housekeeping(housewife) la katekann.. ahaha.. okay tapi itu bukan masalahnyaa. The masalah nye iss..,, kenapa kauorang kate jadi maid tuh status yang rendah?? bukan saja maid,, juga pengutip sampah tepi jalan itu jugakk?? kauorang tak payah la nak kutuk sangat walaupun pekerjaan diorang tu nampak terukk,, tapi diorang tu sebenarnya sangat berjasa tauu!! kalau takde diorang,, habesla jahanam jalan raya tuu,, lagi2 kat kawasan sekolah, rumah dan mane mane je lah yang kaurang rasa perlu ade pengutip sampah, dan cleaner juga orang gaji !! examples is (ceh siap example lagii),, as maid,, kerja diorang tu ade yang full time, ade jugak yang balik hari, dan ade jugak yang kerja seminggu beberapa kali, juga setengah harii,, atau beberapa jenis la yang maybe aku tak pernah lagii. ,, kekadang ni ade jugak rasa tanggungjawab dengan majikan diorang taw!! gaji diorang bukan nye 100 200 tapi hampir RM1000 atau lebih.. loeded kut!! and, beberpa jenis kerja yang kauorang yang kaya ni rasa EUWW sangat kan yang aku perasan laa, security, bodyguard, cleaner, tukaang sapu, dan pape je laa.. aku tak ingat.. hehe :P dan jugak,, think la yee!!,, kalau bukan sebab maid yang 'kerjakan rumah' kauorang tuu, sape lagii?? yang masak sampai sedap tu, sape?? tak ke kauorang yang pangil ORANG GAJI tu jugak??? hey dear,, think okayy!! okay tu je la.. yang lain-lain tu pandai pandai kauorang la nak fikir sendiri.. and one more thing,, benda ni mostly terjadi dengan budak bandar kaya yang sangat poyo dan gedik terlebih 99.9% .. ahaha tak payah nak bajet sangat la kan.. and aku mengaku, dulu pun aku ade maid jugak tapi time umi aku dalam pantang jee, and aku treat dia kay je sebab aku tau and kagum dengan dia yang aku tak bleh buat kerja rumah mcm mane dia buatt!! :D  ookayy tu je lahh post aku sampai disini.. but rasa tak puas hati dengan orang yang takreti nak hornat rang yang seperti MAID tuu!!! errggghhhh!!!! okay stopp!!! kang banyak pulak yang melalutt... kbye kbye.. Assalamualaikum .. Peace^^ :D 
*sorrylaa kalau ayat aku tunggang terbalikk!! admit,, BM B ..ahaha :D *

No comments:

Post a Comment