Thursday 27 December 2012

KEYBOARD

 

Haii. AsSalamualaikumm.. ha,, mcm yang korang sedia maklumm. Post Title dan image sudah ku upload kan di atas.. so,, aku nak cerita pasal macam mane aku boleh dapat keyboard.. okay guys,, i got it , i got it, i can have keyboard my own..  see,, ade sticker lagi .. ahaha.. almaklum la,, still junior and new dalam dunia keyboard nii.. okay cerita nye macam nii.. seminggu sebelum dapat keyboard ,, aku pun usha usha la youtuber yang buat cover guna keyboard nii.. then, umi pun masuk bilik tengok ape yang sedang ku tonton.. cehh.. dua tiga hari nye pulak,, aku terdengar umi talk talk gitu dengan abah pasal aku dengan keyboard nii.. esok nye pulakk,, umi ajak round klang carii,, ofcourse la cari keyboard akuu. see,, betapa baik nye umi aku nii even gune duit aku sendiri laa.. aku yang nak belajar keyboard kan?? so, SDN BHD laa,, katenyeee...
okay,, senang la jugak belaja keyboard nii. tak sakit tangan mcm main gitar bagi yang still new laa.. and,, memandang kan saya still neww,, aku tak pandai bace not untuk keyboard.. nak belajar tapii takde sape nak ajarkan.. :( ha,, korang ade tahu mane mane blog atau web link yang about keyboard takk?? kalau ade sila tinggalkan di comment atau di ChatBox bawah sebelah kanan tu yee?? :) 
hmm sekarang aku tak pandai sangat laa guna dua dua belah tangan. yang reti je setakat nii gune right hand jee.. gune dua dua jadi keliru sudahh.. memang mcm tu yee bagi yang junior?? (ceh junior) :3 ..  
dannn jugaaaa,, aku keliru sikit yang contohnya lagu Kosong kan adee kord
Am - Dm - G - C - E .. mane aku nak letakk jari aku nii?? bila main untuk Am - Dm ,, jadi,, yang lain,, hancuss.. ahahaa :D tunjuk comment sikit boleyy?? :)
dannn,, kalau yang basic tu,, aku tahu laa.. 
dan,, boley tak sesiapa kalau yang tahu kord lagu ape ape yang melayu,, kalau boley lagu najwa latif laa, :P ,,    yang untuk main right hand punya jee.. sekarang ni nak belajar yang ringkas jee.. :) 
Okay tu je lahh,, nati tinggal kan pendapat, pesanan atau pun chord yang saya minta tu yee kalau tahu laa di comment atau ChatBox :) 
okay bubyee. terima kasih kerana bacaa.. Assalamualaikum :D

1 comment:

  1. Gitar ada strumming dan plucking.. cam tu juga keyboard... Keyboard ni ade due care nk main, pertame gune tige jari, kedua gune satu jari, satu jari tu selalunye intro cam lagu Najwa Latif - Carta Hati yg mule2 skali tu, kalau nak buat cover, kene gune tige jari dan kedue2 belah tgn ...

    ReplyDelete